Zasady zwrotu towaru
Masz prawo odstąpić od umowy zakupu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym wszedłeś w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia (inna niż przewoźnik) i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie rzeczy.
Jeśli zdecydujesz się odstąpić od umowy, oddamy Ci wszystkie pieniądze, które od Ciebie otrzymaliśmy, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych opłat wynikających z wybranego przez Ciebie droższego sposobu dostawy). Zrobimy to jak najszybciej, ale nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, kiedy poinformujesz nas o odstąpieniu od umowy. Zwrot pieniędzy wykonamy w ten sam sposób, w jaki zapłaciłeś, chyba że zgodzisz się na coś innego. Nie pobierzemy za to żadnych dodatkowych opłat. Możemy wstrzymać zwrot, dopóki nie dostaniemy zwróconego produktu albo dowodu, że go odesłałeś – zależy, co nastąpi szybciej.
Pamiętaj, że chętnie zwrócimy Ci pełną wartość produktu po jego zwrocie. Jednak jeśli produkt będzie uszkodzony, zabrudzony lub w widoczny sposób używany ponad to, co jest konieczne do sprawdzenia jego działania, możemy pomniejszyć wartość zwrotu. Jeśli produkt ma wrócić do dalszej sprzedaży, pomyśl o innych – każdy chciałby dostać nowy i nieużywany produkt, prawda? 😊
Reklamacje
Jeśli coś jest nie tak z zamówionym produktem, jesteśmy tu, aby Ci pomóc. Masz 2 lata na złożenie reklamacji. Wystarczy, że poinformujesz nas o problemie i odeślesz reklamowany towar na swój koszt. Po uznaniu reklamacji zwrócimy Ci koszt przesyłki. Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni. Jeśli produkt jest wadliwy, naprawimy go lub wymienimy na nowy. Jeśli to nie będzie możliwe, zwrócimy Ci pieniądze. Towary oznaczone jako Outlet mogą mieć drobne wady (wyszczególnione w opisie), dlatego sprzedajemy je w niższej cenie. Reklamacje dotyczące tych wad nie będą przyjmowane, ale zawsze chętnie odpowiemy na Twoje pytania przed zakupem.
Zanim odeślesz produkt!
Aby przyspieszyć proces obsługi zwrotów i reklamacji, prosimy o dołączenie do przesyłki zwrotnej kartki z numerem zamówienia lub numerem dowodu zakupu.
Może to być zwykła kartka papieru, jednak zalecamy skorzystanie ze specjalnie przygotowanego dokumentu do wydruku, który zawiera najistotniejsze informacje dotyczące zwrotu lub reklamacji.
Dzięki temu szybciej będziemy mogli zidentyfikować Państwa sprawę i skutecznie ją rozwiązać.
Pobierz plik do wydruku w formacie PDF:
Pobierz edytowalny plik w formacie DOCX:
Chcesz nadać paczkę zwrotną samodzielnie?
Wypełnij poniższy formularz. W mailu zwrotnym otrzymasz potwierdzenie otrzymania Twojego zgłoszenia wraz z adresem do wysyłki zwracanych produktów.
W przypadku odesłania produktu zachowaj list przewozowy! To najważniejszy dokument potwierdzający nadanie przesyłki!
Adres do wysyłki:
Dział reklamacji - Webski.pl
ul. Szczecińska 38H
75-137 Koszalin
tel. +48 530-319-993
e-mail: kontakt@webski.pl
Czego nie możesz zwrócić?
Pamiętaj, że prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje w poniższych przypadkach:
Produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. depilatory, golarki, suszarki, prostownice, alkomaty, słuchawki douszne itp.)
Nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. gry komputerowe, oprogramowanie, filmy, muzyka, itp.)
- dotyczącej towaru będącego rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Konsumenta albo Przedsiębiorcy Indywidualnego lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- dotyczącej towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. depilatory, strzyżarki, suszarki, prostownice, golarki, słuchawki douszne itp.),
- której przedmiotem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. gry komputerowe, oprogramowanie, filmy, muzyka, itp.),
- dotyczącej świadczenia usługi dodatkowej, jeżeli sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta albo Przedsiębiorcy Indywidualnego, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utarci prawo do odstąpienia od umowy.
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Produkty, które nie są zapisane na nośniku materialnym, a które zostały przez Ciebie aktywowane po zakupie, np. na podstawie otrzymanego kodu, licencji elektronicznej, vouchera, dostępu do platformy.
Produkty będące rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Konsumenta lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy oraz wzór formularza odstąpienia od umowy
Konsumentom przysługuje 14 dniowe prawo do odstąpienie od umowy. Prawo to przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (A-Tom Webski Sklep, A-Tom Webski Hurt Agnieszka Tomczyk, ul. Szczecińska 38H, 75-137 Koszalin, Polska, kontakt@webski.pl, telefon: +48 530-319-993 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej: https://webski.pl/zwroty-i-reklamacje/. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam towar, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni. Koszt zwrotu towaru ponosi Klient.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do:
- Umów, w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Umów, w których przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Umów, w których przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
- Umów, w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Zasady zwrotu towaru
- Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni od dnia wydania towaru. Po tym terminie nie ma możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży
- Zwracany towar nie może nosić śladów użycia i powinien być odesłany w stanie, w którym trafił do Kupującego. Dotyczy to również opakowania. Koszty przesyłki ponosi Kupujący. W przypadku stwierdzenia śladów użytkowania towaru, zwrot nie będzie przyjęty, a towar odeślemy na koszt Kupującego.
- W przypadku gdy na towar była wystawiona faktura VAT zostaje wystawiona faktura korygująca wysłana pocztą elektroniczną. Klient powinien potwierdzić odbiór faktury korygującej w mailu zwrotnym do Sprzedającego mailem. Po wystawieniu korekty w ciągu 7 dni roboczych Sklep dokonuje zwrotu pieniędzy na konto klienta (zwrotowi nie podlegają koszty wysyłki zwrotnej).
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;.
- umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- umowy o dostarczanie gazet, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- umowy zawartej na aukcji publicznej;
Reklamacje
- Sprzedający ponosi względem Klientów będących konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność przez 2 (dwa) lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową (zamówieniem), zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.). Klient traci uprawnienia określone w ww. ustawie, jeżeli przed upływem 2 (dwóch) miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z zamówieniem nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie.
- Podstawą przyjęcia reklamacji jest przysłanie na własny koszt reklamowanego towaru na adres Sprzedającego realizującego zamówienie. Po uznaniu reklamacji Sprzedający zwraca koszt przesyłki zwrotnej na podstawie dowodu zakupu / płatności przedstawionego przez Kupującego.
- Reklamacja zostanie rozpatrywana na podstawie formularza reklamacyjnego przesłanego drogą elektroniczną lub w wersji papierowej dołączonego do paczki. W przypadku wydrukowanego formularza dokument należy podpisać i wypełnić ręcznie.
- Do przesyłki należy dołączyć fakturę VAT, paragon lub informację o numerze dokumentu potwierdzającego dany zakup. Niniejszy punkt nie jest warunkiem przyjęcia reklamacji. Prosimy o zachowanie dowodu nadania przesyłki.
- W przypadku uznania reklamacji, towar zostanie naprawiony bądź wymieniony na nowy i zostanie odesłany na koszt Sklepu na adres Klienta, wskazany w formularzu reklamacyjnym. W momencie, gdy reklamowanego towaru nie będzie można naprawić bądź wymienić na nowy, Sklep zwróci Klientowi pieniądze na konto bankowe, z którego otrzymał wpłatę lub wskazane przez Klienta w formularzu reklamacyjnym.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń w odbieranej przesyłce należy sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kuriera i odmówić przyjęcia towaru (w przypadku szkody całkowitej, gdy całość towaru jest uszkodzona) lub przyjąć warunkowo po wykonaniu dokumentacji fotograficznej (kiedy uszkodzenie jest częściowe).
- Sklep rozpatrzy reklamacje w terminie 14 (czternastu) dni od dni jej otrzymania, z zastrzeżeniem prawidłowego wypełnienia formularza reklamacyjnego. Przekroczenie powyższego terminu przez Sprzedającego w uzasadnionych przypadkach, gdy reklamację złożył Klient będący przedsiębiorcą, który dokonał zakupu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, nie skutkuje automatycznym uznaniem takiej reklamacji za uzasadnioną.
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych podczas transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkody podpisanego przez Klienta i kierowcę dostarczającego przesyłkę.
- W przypadku gdy zakupiony produkt jest reklamowany pierwszy raz, Sprzedający może zaproponować wymianę towaru na nowy.
- W przypadku gdy zakupiony produkt był wcześniej reklamowany i wymieniony na nowy lub wymiana nie będzie możliwa dla Sprzedawcy, Kupujący ma prawo do uzyskania pełnego zwrotu kosztów zamówienia łącznie z przesyłką jeżeli na dowodzie zakupu nie widnieje inny (niereklamowany) produkt.
- Konsument po złożeniu reklamacji może żądać odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy wada ma charakter istotny. Zwrot środków jest wówczas rozpatrywany na warunkach zwrotu.
- W przypadku kiedy kupujący decyduje się na odstąpienie od umowy, tym samym rezygnuje z wymiany produktu na nowy lub naprawy, kiedy Sprzedający taką możliwość zapewnił. Reklamacja taka rozpatrywana jest na zasadach zwrotu.
Reklamacje towarów z wyprzedaży
- Towary w dziale wyprzedaż oznaczone jako outlet, II gatunek lub towar nie w pełni wartościowy mogą posiadać drobne wady lub uszkodzenia. Klient przed zakupem takiego towaru powinien skontaktować się ze Sklepem, w celu ustalenia wad towaru.
- Reklamacja produktów z wyprzedaży nie może dotyczyć wad i uszkodzeń, o których Klient został poinformowany przez Sklep przed odbiorem towaru.